Ten blog jest w pewnym sensie odzwierciedleniem mojej osobowości. Czytanie to moje największe hobby i zamierzam tu publikować recenzje przeczytanych przeze mnie książek. Pomysł na niego miałam już dość dawno, lecz musiałam jeszcze trochę przeczytać, aby sprecyzować to, co chcę tu zamieszczać. Głównie pojawiać się tu będą oceny kryminałów, książek sensacyjnych i fantasy. Nie zabraknie również innych gatunków literackich. Posty będą pojawiać się w miarę moich możliwości.
Jedną z książek, która skłoniła mnie do założenia tego bloga to wspaniała, poruszająca opowieść Markusa Zusaka pt. "Złodziejka książek".
Jej recenzję znajdziecie pod numerem 1 na tym blogu.
Miłego czytania, Kiniss.

wtorek, 26 marca 2013

3. Rick Riordan - "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"

Po pierwsze, seria ta jest na pewno bardzo wciągająca. Nie mogłam się oderwać od niej, póki nie przeczytałam całej. Moim zdaniem, jedna z najlepszych powieści przygodowych, jakie czytałam. Swoim nawiązaniem do mitologii rozbudziła moje zainteresowanie tą gałęzią nauki, a także pozwoliła bardziej niż inne powieści rozwinąć skrzydła bezkresnej wyobraźni (:)). Bardzo rozluźniająca, idealna na poczytanie po ciężkim dniu w szkole lub nawet pracy, ponieważ wbrew pozorom nie jest to książka wyłącznie dla dzieci.
W historii Percy'ego Jacksona zachwyciła mnie szczególnie różnorodność mitycznych postaci oraz wręcz mistrzowskie powiązanie świata współczesnego z odległymi mitami prosto z półwyspu Bałkańskiego lub Apenińskiego. Do dziś mam cichą nadzieję, że na sześćsetnym piętrze Empire State Building, głęboko w chmurach znajduję się piękny Olimp z pałacem olimpijskiej 12-stki na szczycie oraz, że w zatoce Long Island rozkosznie pływają sobie hipokampy :)
Dla mnie recenzja ta jest wystarczająca - lekka, przystępna opowieść o prawdziwej przyjaźni, poświęceniu i odrobinie niecodziennych wydarzeń.

Moja ocena: 9/10

Krótko, ale treściwie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz